Jak správně vyplnit projekt, abyste vyhovujícího freelancera našli „na první dobrou“? Řiďte se těmito doporučeními

Víte, jaký projekt vám snadno a rychle přivede nejlepší specialisty? Přesně takové, které potřebujete? Není v tom žádná finta. Stačí, když ho vytvoříte podle našich doporučení.

(Pokud nevíte, co si pod projektem představit, připomeňte si základní pojmy. Přečtěte si, kdo je kdo a co je co >>. )

Abychom freelance.cz vedli a posouvali dobrým směrem, musí být poptávky po spolupráci dokonalé. A to znamená konkrétní, jasné a zajímavé. Jen tak bude naše tržiště pomáhat = ulehčí vám najímání ideálních freelancerů.

Takže jsme vytipovali časté nedostatky zveřejňovaných projektů a kroky, ve kterých firmy/zadavatelé tápou. A podle toho sepsali praktický tahák, co ušetří čas při zakládání nebo upravování poptávky.

Postupujte podle následující nápovědy a máte jistotu, že na vaše zadání zareagují odborníci, kteří ho opravdu dokážou a chtějí splnit. A místo zdlouhavého doplňování informací kvůli nejasnému popisu svižně odstartují práce na úkolech.

Nejdůležitější zásada: buďte konkrétní

Představte si, že sedíte v restauraci. Chystáte se něco sníst, pročítáte jídelní lístek: maso s rýží, grilovaná ryba se zeleninou, těstoviny s omáčkou… Nabídka nenabídka. Nevíte nic. Takže se buď na vše doptáte obsluhy, nebo rovnou odejdete pryč. Zbytečný čas navíc pro obě strany.

Přitom by stačilo tak málo, že? Pár slov, upřesnit pokrmy v menu. Pamatujte na tohle přirovnání při sepisování požadavků do projektu a budete na nejlepší cestě vytvořit efektivní poptávku, která vám přitáhne ty správné kontakty.

Co tedy kam napsat?

  • Název projektu

    Titulek (jakéhokoliv) inzerátu by měl být věcný a jasný. Nemusíte do něj samozřejmě nacpat vše, ale těch pár slov musí bez pochybností oznamovat, koho a na co hledáte. Jděte při vymýšlení hloub. Od obecného ke konkrétnímu.

    Pokud poptáváte splnění jednoho/jednorázového úkolu, přibližte v nadpisu právě daný úkol nebo projekt. Pokud sháníte experta na delší rozmanitou spolupráci, kterou nejde na malém prostoru definovat, snažte se co nejlépe vystihnout spíše pozici a zaměření činnosti.

    Příklady pro inspiraci

JAK ANO ✓
Grafik pro e-shop: tvorba postů na FB a IG
Napsání 10 článků pro magazín o zdraví

JAK NE ✕
Webové stránky
Potřebujeme grafika

  • Pozice

    Do tohoto políčka vyplňte označení specialisty, se kterým chcete navázat spolupráci. Je to obchodní zástupce? Copywriter? Projektový manažer? Jestliže si nejste jistí, jak se požadovaná pozice nazývá, nechte pole prázdné. Vše podstatné vysvětlíte dále ve specifikaci projektu (sekce Popis úkolů a požadavky).
  • Popis úkolů a požadavky

    Prostor, kde se můžete „vyřádit“. Při psaní myslete na princip obrácené pyramidy = to nejzásadnější zmiňte na začátku. Nejen kvůli pozornosti čtenáře, ale i kvůli sobě, abyste na nic nezapomněli. Postupně se dostanete k méně důležitým detailům.

    Konkrétnost půl úspěchu. Vše popište tak, aby byl uchazeč po přečtení schopný přesně říci, co pro vás bude dělat. Dívejte se na text jeho očima, s odstupem.

    Nenechte se ošálit svým mozkem, který může způsobovat určitou formu autorské slepoty. Vy jako zadavatel vše chápete, dokážete si tak spoustu věcí domyslet, pospojovat, protože je to vaše „dílo“. Druhá strana ale není jasnovidec (nejspíš 🙂 ) , aby pochytila i to nenapsané.

    Jestliže si nejste jistí, zda je vše srozumitelné, ukažte poptávku před zveřejněním někomu nezainteresovanému. A požádejte ho, ať vám popíše, co by pro vás měl jako potenciální poskytovatel nějaké služby dělat. Pokud neuvede nic určitého ( „No, budu váš externí spolupracovník na věci kolem grafiky a tak.“) , musíte projekt upravit a požadavky lépe definovat.
Nepouštějte do světa špatně napsanou poptávku. Strávíte pak nad ní mnohem více času…

Žádné přikrášlování a předstírání

Smysluplná poptávka, která vám přivede nejlepší možné profesionály na volné noze, nemaže med kolem pusy. Vědomě, nevědomě, na tom nesejde. Jako zadavatel byste tak byli sami proti sobě.

Investovali byste totiž čas do komunikace s expertem, který by po zjištění všech skutečností třeba vůbec neměl zájem zapojit se do vašeho projektu. Neslibujte, co nemůžete splnit. Nevydávejte svou nabídku za Y, když se jedná o X.

Proč se tím tolik zabývat?

Jde o vás. Čím dokonalejší poptávku zveřejníte, tím menší práci pak budete mít s vybíráním nejvhodnějšího specialisty. Zapůsobí jako úvodní síto.

Na příliš obecný a nedefinovaný projekt vám zareagují odborníci z celého spektra v daném oboru (začátečníci, zkušení, všeobecní, specializovaní atd.). Zatímco konkrétní zadání „vyzobe“ pozornost těch nejvíce vyhovujících.

Freelance.cz je tu od toho, aby propojoval freelancery a firmy co nejsnazším způsobem: rychle, bez zbytečného domlouvání a na jednom místě.

Protože efektivita může být jedním ze strůjců úspěchu v podnikání. A tu tady podpoříte právě při zakládání projektu. Dejte si na něm záležet a naše online tržiště vám ušetří čas a energii jak při shánění ideálních externistů, tak tím pádem při rozvoji vašeho byznysu.

SDÍLEJTE ČLÁNEK NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH, ať z něj mohou čerpat i vaši přátelé a známí!

Zdroje obrázků: Pexels a Pixabay